مدیریت امور پردیس های استان کرمان

موسی غنچه پور

استادیار - گروه زبان و ادبیات

1)اطلاعات فردی:
نام و نام خانوادگی:  موسی غنچه‌پور
2) تحصیلات
کارشناسی آموزش زبان انگلیسی، 1376، دانشگاه شهید باهنر کرمان
کارشناسی ارشد زبان شناسی همگانی 1382، دانشگاه علامه طباطبایی تهران
دکتری زبان شناسی همگانی 1394، دانشگاه علامه طباطبایی تهران
3) کتاب های تالیفی:
Azim Hakimi, Ezatollah Kalantari- Khandani, Mohammad Hasan Farrokhi & Mousa Ghonchepour. "Exploring Paratext Readings", Kerman: Khadamate Farhangi Publication, (2018).
4)کتاب‌های ترجمه شده
لوریِن کِی آبلر و کریس جِرلو، "زبان و مغز"، موسی غنچه پور، و مهدیه پاک زاد مقدم، (مترجمان). تهران: نشر نویسه پارسی. (1396).
5) مقالات چاپ شده در نشریات بین المللی
Mousa Ghonchepour & Mahdiye Pakzad Moghaddam, "The role of semantic transparency in processing compound nouns: Evidence from people with Broca’s aphasia".   Clinical Phonetics & Linguistics. V 34, Issue 5 (2019): pp 493-515.
6)مقالات چاپ شده در نشریات پژوهشی و معتبرداخلی
موسی غنچه پور، «ترکیب فعلی و انواع آن در زبان فارسی»، ویژه نامۀ نامۀ فرهنگستان، شماره 9، اسفند 92، صص 167-142.
موسی غنچه پور، «ترکیب فعلی و یکپارچگی واژگانی»، علم زبان ، شماره 5، دوره 3، پیاپی 5، پاییز و زمستان 94، صص 28-7.
موسی غنچه پور، «ترکیب فعلی: فرایندی صرفی یا نحوی؟ یک بررسی پیکره بنیاد»، زبان پژوهی، شماره 28، سال دهم، پاییز 97، صص 173-149.
موسی غنچه پور، «نشانداری در بیان شفاهی و تکرار بیماران زبان‌پریش: مطالعه‌ای‌ بر پایه رویکرد بهینگی»، زبان پژوهی، شماره 31، دوره 11، تابستان 98، صص 273-247.
موسی غنچه پور، عزت اله کلانتری خاندانی و محمد حسن فرخی، «شفافیت معنایی و پردازش اسامی مرکب: شواهدی از بیماران زبان پریش ناروان فارسی زبان»، پژوهش‌های زبان شناسی، شماره 2، سال یازدهم، پیاپی 21، پاییز و زمستان 98، صص 24-1.
موسی غنچه پور، «نمود در ترکیب‌ فعلی: پژوهشی‌ پیکره‌بنیاد»، علم زبان ، شماره 11، دوره 7، بهار و تابستان 99، صص 80-45.
عزت اله کلانتری خاندانی، محمد حسن فرخی برفه و موسی غنچه پور، «تحلیل گفتمان انتقادی توئیت‌های ترامپ بر اساس مدل ون دایک»، زبان پژوهی، شماره 34، دوره 12، بهار 99، صص 154-131.
موسی غنچه پور و زهره احمدی پور اناری، «نمود واژگانی در زبان فارسی: مطالعه‌ای بر‌پایۀ رویکرد سنجه‌ای»، زبان پژوهی، شماره 1، دوره 8، پیاپی 28، بهار 99، صص 94-73.
موسی غنچه پور و شهلا رقیب دوست، « نقش هستۀ نحوی و جایگاه سازه در پردازش اسامی مرکب غیرفعلی : شواهدی از افراد زبان‌پریش بروکا»، پژوهش‌های زبانی، شماره 2، دوره 11، پاییز و زمستان 99.
موسی غنچه پور و شهلا رقیب دوست، «نقش هسته معنایی و جایگاه سازه در پردازش اسم های مرکب غیرفعلی: شواهدی از بیماران زبان‌پریش بروکا و افراد طبیعی»، زبان پژوهی، شماره 38، دوره 13، بهار 1400.
Mousa Ghonchepour & Mahdiye Pakzad Moghaddam, " The Role of Intelligence in Learning English as a Foreign Language".   Research in English Language Pedagogy. V 6, Issue 1, Serial Number 10 (2018): pp 25-38.


Mousa Ghonchepour,  Mahdiye Pakzad Moghaddam, Ezatollah Kalantari Khandani & Mohammad Hasan Farrokhi Barfe" A Socio-demographic Study of Attitude/Motivation in Learning English as a Foreign Language".   Research in English Language Pedagogy. V 8, Issue 1, Serial Number 14 (2020): pp 71-100.


Mousa Ghonchepour & Zahra Bakhtiyari Moghadam, " Flourished or Suppressed Teachersʼ Professional Identities: A Comparison between English Teachers of Institutes and Schools in Iran".   International Journal of Foreign Language Teaching and Research. V 8, Issue 30, Serial Number 30 (2020, No. 2): pp 97-114.


Mousa Ghonchepour,  Mahdiye Pakzad Moghaddam, Ezatollah Kalantari Khandani & Mohammad Hasan Farrokhi Barfe" Accuracy Order of Grammatical Morphemes in Persian EFL Learners: Evidence for and against UG".   Journal of English Language Pedagogy and Practice. V 12, Issue 25, (2020): pp 53-78.

7) مقالات ارائه شده در همایش‌های ملی و بین المللی داخلی
Mousa Ghonchepour & Mahdiye Pakzad Moghaddam, "The role of learner's intelligence in learning Endlish as a foreign language", The international conference on current issues of languages, Dialects and linguistics, 2017, Ahwas.
Mousa Ghonchepour & Mahdiye Pakzad Moghaddam, "How words are organized, retrieved and represented in mind", The international conference on current issues of languages, Dialects and linguistics, 2017, Ahwas.
زهره احمدی پور اناری، موسی غنچه پور و مریم مظفری نژاد راوری، «کاربرد شیوه های بلاغی در ساختار زندگی‌نامۀ آن سال‌ها »، ششمین کنکره ملی همایش های نوین در ایران، 1399، تهران.

8) داوری‌های انجام شده
بازتاب دستاوردهای علمی و تربیتی در متون ادبی، دانشگاه فرهنگیان کرمان، 96/26/4
جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا، دانشگاه فرهنگیان، 99/ 17/10
9) جوایز و افتخارات در زمینه‌های مختلف مانند: طرح، مقاله، ...)
پژوهشگر برتر ، استانی، دانشگاه فرهنگیان کرمان، 1393
پژوهشگر برتر ، استانی، دانشگاه فرهنگیان کرمان، 1396
پژوهشگر برتر ، استانی، دانشگاه فرهنگیان کرمان، 1399
کتاب ترجمه برتر ، موسی غنچه پور و مهدیه پاک زاد مقدم، استانی، دانشگاه فرهنگیان کرمان ، 1397