مدیریت امور پردیس های استان کرمان

اطلاعیه شماره 2

دانشگاه فرهنگیان کرمان جهت تداوم برنامه های آموزشی در قالب آموزش های الکترونیکی در دوران کرونا(ویژه اساتید)


ضمن تشکر از همکاری اساتید در تداوم برنامه های آموزشی دانشگاه در قالب آموزش های  الکترونیکی و آرزوی توفیق و سلامتی برای همه عزیزانی که مشغول خدمت رسانی هستند، با عنایت به تصمیم ادامه فعالیت های آموزشی به شیوه الکترونیکی و لزوم استمرار فعالیت های آموزشی اسفند 98، موارد زیر جهت اطلاع به استحضار می رسد:
1 – به دلایل متعدد از جمله لزوم دانش آموختگی دانشجویان ورودی 95 ، ورود دانشجویان جدید در مهر 99  و جلوگیری از تداخل بیش از حد برنامه های نیمسال جاری با نیمسال آتی ، اتمام نیمسال جاری امری اجتناب ناپذیر است.
2 – محتوا های الکترونیکی باید با رعایت سرفصل تهیه و با توضیح مدرس مربوطه از طریق فیلم تصویری یا فایل صوتی تکمیل  و به صورت پاورپوینت در اختیار دانشجو معلمان قرار گیرد. محتوای تولید شده باید روان و پاورپوینت ها  قابلیت خودخوان توسط دانشجو را داشته باشند.
3 - محتوا های تولیدشده  علاوه بر سامانه های الکترونیکی دانشگاه(شمیم) به منظور پیش بینی اشکالات احتمالی نرم افزاری و سخت افزاری باید درسایت استان بارگذاری شوند. علاوه بر این مدرسان محترم، محتواهای تنظیم شده را به آدرس ایمیل مدیران گروه ها ارسال نمایند.
4 – تولید محتوای متمرکز دروس یکسانی که توسط چند مدرس تدریس می شود، با هماهنگی مدیر گروه آموزشی مورد انتظار است.
5– ارایه بخشی از محتوای دروس کارگاهی  و عملی غیر آزمایشگاهی  به صورت الکترونیکی با هماهنگی گروه آموزشی در وضعیت کنونی صورت پذیرد. در صورت بازگشایی دانشگاه دروس آزمایشگاهی و ادامه کلاس های مربوط به سایر دروس  و دروس عملی و کارگاهی به صورت فشرده برگزار می شود .  
6 -  در مورد دروس کارورزی، با توجه به برگزاری جلسات توجیهی  و معرفی برنامه کارورزی 2و4 در ابتدای نیمسال جاری(قبل از تعطیلی دانشگاه )، با هماهنگی گروه آموزشی، ارایه بخشی از محتوا ی سرفصل و ارسال الکترونیکی گزارش از طرف دانشجو برای مدرس مربوطه انجام پذیرد. در صورت بازگشایی مدارس کلاس های جبرانی تشکیل و دانشجو معلمان برای ادامه فعالیت و اجرای برنامه کارورزی در مدارس حضور  خواهند داشت.
7– در مواردی که برگزاری جلسات و اتمام یک یا چند درس به ویژه دروس عملی، آزمایشگاهی، کارگاهی و کارورزی صورت نپذیرفت، استمرار برگزاری کلاس ها تا تکمیل جلسات و تایید گروه آموزشی در تابستان 99 13 ادامه خواهد یافت و در صورت عدم اتمام تا پایان شهریور 1399 ، به صورت ناتمام به نیمسال بعدی منتقل و در سقف واحدهای نیمسال بعد محاسبه نخواهد شد.
 8– گزارش عملکرد اعضای  محترم هیات علمی و مدرسان به صورت هفتگی تهیه و به تهران ارسال خواهد شد.
9– امکان ثبت نمرات نیمسال جاری تا پایان شهریور 99 وجود خواهد داشت.
10 – ترم تابستانی برای دانشجویان ورودی 95 در نظر گرفته شده است. بازه زمانی و چگونگی اجرای آن در زمان مقتضی ابلاغ خواهد شد.
11–  تغییرات تقویم آموزشی از جمله  زمان تشکیل کلاس های حضوری و فشرده ، تاریخ جدید حذف اضطراری ، زمان و برنامه امتحانات پایان نیمسال و چگونگی برنامه ریزی آن  در اطلاعیه بعدی به اطلاع خواهد رسید.