مدیریت امور پردیس های استان کرمان

دکتر توان در مراسم تجدید میثاق کارکنان دانشگاه فرهنگیان کرمان با شهدا گفت: این انقلاب و شهدای آن بر حق هستند و شهیدان بالاترین مقام را در نزد خداوند دارا بوده و در بهشت هم نشین انبیا، ائمه و اولیا الهی است.

در مراسم غبارروبی و اعطرافشانی قبور مطهر شهدا، کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان با آرمان های امام، انقلاب و شهدا، تجدید میثاق نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان، در چهارمین روز از ایام الله دهه فجر، دکتر توان رئیس دانشگاه، دکتر صابری سرپرست پردیس خواجه نصیرالدین طوسی (برادران)، خانم دکتر سالاری سرپرست پردیس شهید باهنر (خواهران) به همراه جمعی از اساتید و کارکنان این دانشگاه با حضور در گلزار شهدای کرمان با اهداء گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهید ادای احترام نمودند.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا و مدیحه سرایی مداح اهل بیت علیهم السلام دکتر علی خانی از اساتید دانشگاه فرهنگیان استان در ثنای بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ادامه یافت.

سپس دکتر توان در سخنانی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: خدا را شاکریم که به مجموعه کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان توفیق زیارت تربت پاک این شهدای عزیز، ارزشمند و گرانقدر داده شد.

مدیریت امور پردیس های استان در ادامه گفت: این شهدای عزیز که امروز ما زیارت کردیم و توفیق حضور بر مزار پاکشان را داریم، مقامشان بسیار بالاست تا جایی که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است. «گمان مبرید که آنان (شهدا) مرده اند بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند».

وی ادامه داد: رسول مکرم اسلام در مورد کسانی که جان خود را در را خداوند فدا می کنند فرموده است «بالاتر از هر خوبی و نیکی خوبی دیگ ری ست تا می رسد به مرگ در راه خدا و وقتی انسان این توفیق را پیدا نمود که در ارخ دا جانش را بدهد و از تمام هستی اش بگذرد دیگر بالاتر از آن خوبی و نیکی وجود ندارد و لذا ما در روایات داریم بهشت دارای مراتبی است که اولین آن بهشت معمولی است که در آن کاخ ها، نهرها و... می باشد و بالاتر از آن بهشت عدن است و در مرتبه ای دیگر بهشت رضوان و از همه بالاتر بهشت مجاهد است که خاص انبیاء، ائمه، شهدا و اولیاء خداست و در آن انسان عندالله و در جوار خداوند می باشد.

دکتر توان در پایان به بیان خاطراتی در مورد شهدای دفاع مقدس پرداخت.


نظرات کاربران