مدیریت امور پردیس های استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان در مراسم نکوداشت نود و یکمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم استان کرمان:
دانش آموختگان مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان جزو موفق ترین معلمان و مدیران آموزش و پرورش هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب صبح دوشنبه 3 دی ماه ۹۷ در مراسم نکوداشت نود و یکمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم استان کرمان در سالن دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان با بیان این که دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم جزو موفق ترین معلمان و مدیران آموزش و پرورش هستند، گفت: از اوایل تاسیس مراکز تربیت معلم، بهترین و بزرگترین مرکز فرهنگی، هر استان و یا شهرستان و منطقه مرکز تربیت معلم آنجا بوده است.

وی با اشاره به این که مراکز تربیت معلم در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری در اعزام دانش آموزان و معلمان به جبهه های جنگ و دفاع مقدس داشتند، افزود: مراکز تربیت معلم میراث گران بهای خدمت رسانی هستند که محصول این مراکز امر تربیت و تعلیم آینده سازان هر جامعه را در دست دارد.

اسکندری نسب با بیان این که در دوره فعلی یکی از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در برنامه ششم توسعه یکی از تکالیف اصلی آموزش و پرورش باید در کناره آموزش و پرورش نقش تاثیر گذاری را داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان یکی از مکان های اصلی ایجاد تغییر و تحول در محتوا و منابع انسانی را در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: با روند افزایش بازنشستگی در آموزش و پرورش کشور مهمترین چالش آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی کیفی و کمی است که این وظیفه مهم برعهده مجموعه بزرگ دانشگاه فرهنگیان سپرده شده است.

نایب رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان کرمان، اظهار داشت: سیاست دولت تدبیر و امید و وزارت آموزش و پرورش این است که تنها راه جذب معلم در آموزش و پرورش از طرق دانشگاه فرهنگیان صورت بگیرد و بر همین اساس است که نقش دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمانی در طراز جمهوری اسلامی مهم و حیاتی است.

اسکندری نسب با اشاره به این که تحول در آموزش و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان آغاز شود، خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در استان کرمان اولین دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان که وارد کلاس درس شده اند منشا تحول بوده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که دانشجو معلمان باید در حوزه های پژوهشی وارد شوند تا به اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین نزدیک تر شویم، افزود: مرکز علمی و آموزشی آگیرا استان کرمان جزو مراکز برند و مطرح کشور است و پژوهش سراهای دانش آموزی در شهرستان ها و مناطق استان آماده هر گونه همکاری با دانشگاه فرهنگیان در حوزه پژوهشی است.

وی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان باید پاسخگوی نیازهای دستگاه تعلیم و تربیت باشد، خاطر نشان کرد: کارگزار اصلی نظام تعلیم و تربیت معلم است که جزو رسالت های اصلی دانشگاه فرهنگیان است.

اسکندری نسب با اشاره به این که باید در جذب و صلاحیت های علمی، حرفه ای و شایستگی های اخلاقی دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه ای شود، اظهار داشت: معلم به عنوان یک هدایت گر و راهبر آموزشی نقش الگویی برای دانش آموز دارد.

بر پایه این گزارش مراسم نکوداشت نود و یکمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم در استان کرمان با حضور احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، حجت الاسلام عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و جمعی از مسئولان استانی و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در محل سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان برگزار شد