مدیریت امور پردیس های استان کرمان

همایش منشور حقوق شهروندی، در دانشگاه فرهنگیان کرمان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، همایش حقوق شهروندی با حضور حجت الاسلام انصاری معاون محترم ریاست جمهوری، مهندس رزم حسینی استاندار کرمان و مدیران استان در تالار همایش های دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار گردید.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به پیشتازی استان کرمان در عرصه های مختلف، گفت: این استان دومین همایش حقوق شهروندی را در اسرع وقت برگزار کرده و در این عرصه نیز پیشتازی خود را حفظ کرده است.

وی اظهار داشت: منشور حقوق شهروندی که ریاست جمهوری چند روز قبل از آن رونمایی کردند تجمیع معارفت قرآنی و فقه اسلامی و عصاره قانون اساسی و اقدامات ارزشمند و افتخارآمیزی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی طی 37  سال گذشته به اجرای آن همت گذاشته است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با تأکید براینکه ایران از معدود کشورهای خاور میانه است که انتخابات آزاد و نظام مردم سالاری واقعی را در 37 سال تجربه کرده است، ادامه داد: نمی خواهم بگویم در هیچ حوزه انتخابیه در کشور کاستی نبوده است اما برایند حرکت در انتخابات افتخار آمیز است زیرا در سخت ترین شرایط و در شرایط جنگ نیز انتخابات را برگزار کرده ایم.

استاندار نیز در این همایش گفت: هر مقامی از هر جناحی که بخواهد در استان سخنرانی داشته باشد به راحتی سخنرانی می کند و این نشان از فضای باز سیاسی در این استان است.

 علیرضا رزم حسینی افزود: استان کرمان در مسیر ولایت و توسعه در حرکت است و  اقلیت های مذهبی و اهل تسنن با حفظ حقوق خود در این استان زندگی می کنند.

امیری رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این همایش ضمن تأکید بر نقش حقوق شهروندی در ایجاد آرامش در جامعه گفت: اگر حاکمیت ها حق و حقوق شهروندان را به رسمیت نشناسند مردم هم حق و حقوق حاکمیت را به رسمیت نمی شناسند و سرانجام این موضوع به یک گسست اجتماعی تبدیل می شود.


نظرات کاربران